onsdag 23 maj 2012

Gone Till November

Redan nämnt att resa, skriva och fotografera är sådant som jag tycker mycket om. Fast det som jag mest tycker om, och måste ha dagligen på något sätt, är musik. Kan vara riktigt nördig när det kommer till musik och fakta om artister, band och låtar. Väldigt ofta när jag är i någon situation, kan vara vad som helst, så relaterar jag det till någon låt, kopplat till en textrad, musiken eller något annat. Så också självklart inför min resa till Valencia och utbytet, så vad passade bättre än att sätta ihop en spellista med passande låtar. Då jag ofta lyssnar på radiokanalen SR Metropol, som låter en lyssnare skicka in en lista som ska spelas varje tisdagkväll, så skickade jag in listan och hoppades att den skulle spelas där. Vilket den senare också gjordes då igår, sjukt kul! Speciellt eftersom jag hade lagt ner ganska mycket tid och tanke på listan, och det märktes tydligen och uppskattades av programledaren.

Jag hade valt ut totalt 15 låtar, utav vilka de sedan spelade 11. Det jag skrev om playlisten och vad den handlade om när jag skickade in den var:
Jag ska från början av juni till november ut volontärarbeta i Valencia i Spanien. Den här listan innehåller därför musik kopplat till att resa och lämna för något nytt, och passar alla som ska ge sig iväg i sommar, kanske till någon solig plats.
Här nedan kan ni lyssna till radioprogrammet, uppdelat på två halvtimmesklipp (min lista startar 3 minuter in i det första klippet), och även till alla låtar som jag hade tänkt i en youtube-lista, samt de flesta också i en spotify-lista. Ni kan även se en lista över alla låtarna längst ner.


Halvtimme 1: Lyssna: 19.00 - 19.30 tisdag 22 maj 2012

Halvtimme 2: Lyssna: 19.30 - 20.00 tisdag 22 maj 2012

Här är också samtliga låtar på den spellistan som jag satte ihop:
  1. Fashawn - "Samsonite Man"
  2. Guru - "The Traveler"
  3. The Commodores - "Zoom"
  4. Earth, Wind & Fire - "Getaway"
  5. Lenny Kravitz - "Fly Away"
  6. Timbuktu - "Jag Drar"
  7. John Denver - "Leaving On A Jet Plane"
  8. Timbaland & Magoo - "Leavin'"
  9. Kanye West - "All Falls Down"
  10. Al Green - "Gotta Find A New World"
  11. Wyclef Jean - "Gone Till November" (Även om de i programmet istället spelade den minst lika grymma och mer svängiga remixen)
  12. DJ Honda feat. Mos Def - "Travellin' Man"
  13. Looptroop - "Fly Away"
  14. De La Soul - "Sunshine"
  15. Josh Rouse - "Valencia"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar