söndag 10 juni 2012

Mi primera semana

Nu är jag äntligen i Valencia, och snart en vecka har gått sedan jag anlände sent måndags kväll efter att ha först bytt i Madrid. Hittills är allting väldigt bra och jag trivs utmärkt! Så mycket har hänt att jag knappt hunnit tänka efter eller vet var jag ska börja att berätta, men jag ska försöka göra mitt bästa för att sammanfatta lite.

Jag bor i en lägenhet tillsammans med 4 andra volontärer; min rumskamrat Georgios från Grekland, Sheela från Italien, Déborah från Frankrika och Zsófia från Ungern. Dessutom bor det 5 till volontärer i en annan lägenhet i staden och som har kommit hit genom samma organisation som jag. Tillsammans är vi fördelade två och två på 5 projekt och alla jobbar med någon i den andra lägenheten, så det är en perfekt mix och man lär känna alla i gruppen. Har bara varit här några dagar men redan känns det som jag varit här och kännt allihop längre. Vi har tillsammans gått runt i staden, pratat, druckit och ätit gott, haft grillfest, missat tunnelbanan och fått gått hem, varit på stranden och mer. Staden är mycket vacker, människorna är trevliga och hjälpsamma, och det är toppen att bo så nära stranden!

 Jag har ännu inte jobbat så mycket, utan det har varit mest introduktion och en spanska-lektion hittills, men det verkar som ett bra jobb. Fast jag fick redan första dagen sätta mig och läsa dokument om projekten de organiserar och vara med på ett möta med två typ styrelsemedlemmar, och då var ALLT på spanska!! Det gick dock helt ok, och det är bra att försöka läsa, lyssna och prata så mycket spanska som möjligt redan från början. Tror att lektionerna ihop med att bara vara här i landet kommer att ge bra resultat ganska så fort, vilket är ett av mina huvudmål med resan. Allt som allt så trivs jag riktigt bra här och är säker på att jag kommer fortsätta ha det minst lika bra och sannolikt ännu bättre under mina månader här. Undrar ni som läser bloggen över något så får ni gärna fråga, för som sagt så har det hänt mycket på en gång nu i början.

Hasta pronto!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar